کاهش قیمت ها در بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تکانه ‌های کاهشی بهای مصنوعات فولادی در کنار خوش ‌بینی به رشد عرضه‌ ها در بورس کالا آن هم در وضعیتی که بهای شمش میل به رشد نرخ ندارد سه‌گانه اصلی کاهش قیمت‌ ها در‌ بازار داخلی است که احتمال افت قیمت‌ ها را در بر دارد. این روند کلی در بازار فولاد در شرایطی نقش‌‌آفرینی می‌کند که برخی جرقه‌ های رشد نرخ را شاهد هستیم و البته تکانه ‌های افزایشی بهای ارز هم بازار فولاد داخلی را با خود هم ‌راستا نساخته است. عقب‌‌ نشینی نسبی تقاضا و امیدواری به رونق عرضه در کنار نظارتی شدن بازار از جمله مواردی است که پشتوانه رشد قیمت‌ها را از بازار دریغ کرده اگرچه تمامی این موارد با یک ابهام بزرگ روبه‌رو شده است.

 شایعه خروج محصولات فولادی از بورس کالا با نرخ‌ گذاری دستوری و سیستم توزیع حواله‌ای هنوز به‌ صورت رسمی تکذیب نشده بلکه جلسات پی‌در‌پی در نهاد ریاست جمهوری حتی اگر به بازار فولاد هیچ ربطی نداشته باشد باز هم برای برخی زمینه‌ ساز شایعاتی دلخواه است. به نظر می‌رسد این بازار هم با ابهام در تصمیم ‌سازی ‌ها روبه‌روست و هم تایید و تکذیب غیر رسمی شنیده‌ ها و شایعات به مشکلات آن اضافه شده است.

بهای محصولات طویل فولادی از ابتدای تیر‌ماه سال ۹۹ وارد فاز افزایشی با شیب نسبتا قابل‌ توجهی شد، به گونه‌ ای که در برخی روزها بازار شاهد معامله هر کیلوگرم میلگرد با قیمت ۱۱ هزار تومان نیز بود. همان‌گونه که در گزارش‌های پیشین نیز به تفصیل به آن پرداخته شد، افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در هفته‌ های گذشته از ناحیه مصرف ایجاد نشده بود و در واقع رشد نرخ ارز و هجوم نقدینگی برای تبدیل پول به کالا علت اصلی رشد تقاضا برای انواع محصولات فولادی بود. این افزایش تقاضا در این بازار ظرف هفته ‌های گذشته به میزانی زیاد بود که حتی رشد نرخ بهای محصولات فولادی بسیار بیشتر از سرعت رشد نرخ ارز شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: